tisdag 16 februari 2010

På nya ben...2009-03-02

JAG TRIVS sååå bra i min nya lägenhet som har hiss och är handikappanpassad. Jag fick en knäprotes den tredje september och tiden efter var inte rolig, men oj, vad jag är glad att jag vågade operera mig! Nu önskar jag bara att jag gjort det mycket tidigare, men då sa jag nej, av rädsla. Gamla käringen SPRINGER snart runt kvarteret!

För närvarande har jag tyvärr övertränat, så jag har fått litet bakslag i form av muskelinflammation i ANDRA benet, i höften. Känns inte roligt, men jag ska till ortopeden igen den 10 mars, få se vad han säger. Det är ju det där med vikten... suck... och semmeldags är det också! Igår blev det middag med semlor till efterrätt.... visserligen mager grädde, men enligt expertisen är det ju själva BULLEN, som man ska låta bli!

Jag ska försöka hinna med att prioritera mig själv och min kropp. Något annat än stickning, bakning, barnpassning, städning, tvätt, läsning, betapet... osv. Har börjat på vattengympa, tagit promenader, tränar på sjukgymnastiken och simmar en gång i veckan. ALLT på en gång... Nästan! Med andra ord lever jag pensionärsliv.

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar