tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2005-05-07

MASSOR av dagar sen jag var inne och skrev något! Har MASSOR att läsa, men tyvärr har mitt liv gått fortare än andra delar av kroppen hunnit med ett tag, så jag har försökt lägga in bromsen och prioritera!!! Ett ord som jag oftast haft mycket svårt att förstå mig på.

Nu ska ju semester och friheten för diverse mer eller mindre svällande kroppsdelar visa sig från sina bästa sidor. Jag menar att det man trängt in och gömt bakom bylten av kläder, som byxor, mössor, långkalsingar osv. får fritt släppas ut efter vinterns köldknäppar. Till större eller mindre glädje, det beror på hur man ser det.
Jag tillhör den där sorten som mer än gärna sitter ute, men absolut inte i solen och jag gillar INTE 30-gradig värme. Jag svettas och lider, tillsammans med Lurvis, trots att han blir kortklippt varje vår. Nej, lagom ska det vara, av allting. Både av snö, kyla och värme.

Det är förresten riktigt ursvenskt att tycka att något är lagom. Det läste jag i en avhandling för en tid sedan. Den som inte växt upp med att något är ”lagom” har litet svårt att förstå hur mycket eller litet det är. Nu vet jag i alla fall att det är lagom tid för mig att försöka sova, egentligen en halvtimma för sent. Jag har börjat prioritera min nattsömn litet bättre för att kunna må LAGOM bra.

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar