tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2007-01-03

Sent som vanligt när jag skriver det här. Morgondagen börjar om fyra minuter!

Nu har jag i alla fall kommit på flera knep för att locka mig själv att bl.a. motionera min ovilliga kropp till ett bättre smalare liv. Nu SKA kilona rasa.... inte minst för mina dåliga leder, artros i ett knä, svårigheter att gå långt, diabetes, astma och inte minst min självkänsla. Ikväll har jag cyklat en bit på den där mackapären, som jag hämtat i förrådet. Motionscykeln alltså. Cyklade en (bra) bit. HUR långt vill jag behålla för mig själv än så länge. Avslöjanden kommer tids nog.

OM jag cyklar en bit först, så tillåter jag mig själv att sitta vid datorn och spela betapet.
För den oinvigde kan jag tala om att det är alfapet (bokstavsspel), fast på nätet, där man skaffar sig rating genom att (helst) vinna över alla motspelare. Verkligen beroendeframkallande.

Jag har också klippt ut diverse artiklar som jag satt upp både på frys och kylskåp. Nu gäller det bara att flytta om dom litet då och då, så jag inte vänjer mig utan att läsa. Ska leta på ett förskräckligt kort på mig också. Det blir säkert inte svårt!

Nu har klockan passerat en halvtimma över midnatt. Måste hoppa i säng för en kompis (får man säga så när man fyllt dryga 60?) kommer o hämtar mig för en promenad på förmiddagen och eftermiddagen är vikt för tvättstugan. Det ger en viss kaloriförbrukning också hoppas jag!!Har nyss chattat med en annan god vän som är lika kvällspigg som jag. Tyvärr kan hon inte ligga lika länge på morgonen som jag. Simma lugnt... eller cykla...

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar