tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2005-04-15

TACK TACK TILL ALLA SOM HÅLLIT TUMMARNA, BETT TILL GUD, ELLER VAD NI NU HAR GJORT. NÅGON ERBJÖD SIG ATT PRATA MED SIN LILLA GODA FE.......
Måste bara skutta in och tala om att JAG FICK DEN! Lägenheten under alltså. 1 juli ska jag flytta in, så jag kommer att få resten av sommaren på en egen gräsmatta...liten, men ändå!!Nu återstår bara det värsta.....själva flytten! Lägenheterna är ju precis likadana, så jag kan ställa möblerna på samma ställe som nu, om jag vill!!GLÄDJESKUTT! GLÄDJESKUTT!
GLÄDJESKUTT! KRAM KRAM

21:00 ======Jaha, nu har jag landat igen och står någorlunda stadigt. :) Lutar mig över balkongräcket och undrar hur det kommer att kännas att bo där nere! Har ju vakthund i alla fall! :) En tibetansk terrier, kallad Lurvis. Ska bli underbart att kunna öppna dörren och ha en egen liten plätt! Det finns inga bärbuskar tror jag, men en liten hallonbuske och en liten svart vinbärsbuske, måste jag bara ha......litet dill o persilja o...NÄ NU SKA JAG SÄTTA STOPP! Men litet ska jag i alla fall sätta nästa år, som inte fordrar så mycket skötsel.

Ibland glömmer jag att jag inte har nån stor familj längre att laga mat åt. Ikväll har jag i alla fall stekt kyckling till dottern som lånar min säng på dagarna, de helger hon jobbar natt. Tänker hälsa på en väninna 20 mil bort, så jag kommer hem sent!! Har lånat ut min lilla Lurvis till "Esbe", som jag säkert tror kommer att skämma bort honom så där lagom! Tack igen alla vänner som tänkt på mig på olika sätt...............

En liten SANN historia, innan jag slutar! Tyvärr sann måste jag säga.....I fredags kväll var jag bortbjuden på middag. Duschade, klädde upp mig och skulle bara ta en sista runda med Lurvis innan jag trampade iväg på cykeln. Just som jag är på hemväg efter hans kissrunda, stannar jag sista gången nedanför ett litet träd. Där känner jag (nästan hör!) ett varmt "splash" vid luggen i pannan......en stor fågelsmocka rinner efter näsan och har stänkt på glasögonen och t.o.m. ner på min kappa!
Just då, var det inte så roligt, men NU kan jag skratta åt eländet! En snäll granne kom på cykel just då och kunde inte låta bli att skratta, men hade i alla fall näsdukar så han kunde torka av mig det värsta i hår och på näsan!! Snacka om att vara fågelskrämma!!! Eller också var det DET jag INTE var!Ha en trevlig kväll...
AKTA DIG FÖR ATT STÅ FÖR LÄNGE UNDER NÅT TRÄD!
Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar