tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2005-08-18

Känns underbart att efter flyttning (en trappa ner), sorgen efter min hund och sommarens alla bestyr, börja komma in i ordentlig vardag.Jag har nu en egen liten täppa och har börjat med att plantera en vinbärsbuske, en löjtnantshjärta och litet tomater.

Ack ja, någon trädgårdsmästare kommer jag aldrig att bli och mina fingrar vill inte bli gröna hur jag än anstränger mig. På fyra plantor har jag fyra ynka gröna tomater, resten blommar utan något mer och jag antar att blommorna kommer att frysa ihjäl innan det kan bli något ätbart! Eller har någon med bättre odlingsförmåga något annat förslag???

Till min stora lycka har jag börjat som nattmatte till en underbart söt och snäll cockerspanieldam, vid namn Elsa. Hon ska vara här ca tre gånger per vecka och kommer att lätta upp sorgen efter min egna hund, det känner jag redan.

Den senaste omtalade nyheten i släkten är min yngsta dotters uttagning till modellfinal, bland ca 3000 sökande. Hon är nu en av tio finalister i en ANTIKAMPANJ mot dagens modeller och kvinnoideal. Dvs. "vanliga" tjejer med naturlig skönhet! Jag är naturligtvis världens stoltaste mamma, även om jag i sanningens namn tycker att ALLA mina barn och barnbarn är de finaste i världen!

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar