tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2006-08-15

Sitter här med en klump i magen.. undrar om det hänt nåt än? Klumpen flyttar sig till halsen nån gång och en tår kommer sakta smygande. Fast jag kanske ska vara glad? Vad vet jag.. När ringer nån? Usch...Jag står snart inte ut. Storasyster sover på golvet i mitt sovrum just nu. Alltså storasyster till dem jag väntar på. TVILLINGPOJKARNA!

Mamma åkte till BB idag. Min mellandotter ska ha tvillingar och vi har väntat och trott att hon skulle spricka.Nu är klockan ett snart (på natten alltså) och är de födda nu så ringer de väl inte! Gode Gud, se till så att allt går bra, eller har gått bra och att mor och barn är friska! Jag måste försöka sova en stund. Återkommer och berättar.....

23:37 ============Tack tack till er vänner som uppmärksammat o skrivit i min dagbok. Jodå, nu är det klart! Två stora pojkar, den ena på drygt 3,1 kg och den andra drygt 3,5 kg. Allt har gått bra och föräldrarna ligger kvar på BB, eftersom det blev kejsarsnitt. Namn är också bestämda, men jag vet inte om jag får offentliggöra dem så här! :) Som min mamma sa, när mitt numera 16-åriga barnbarn fick ett namn som min mamma tyckte sig ha mycket svårt att uttala..-"man vänjer sig väl", sa hon! Det gör väl jag också. Oj, jag riktigt förnimmer vad ni är nyfikna nu, hihi.

Nu ska jag försöka blunda en stund. Min lilla daghund kommer i morgon bitti. Det är så trevligt om jag inte har håret på ända och kommer ut i nattlinnet när hon kommer med sin matte.
Storasyster till de nyanlända tvillingarna är fortfarande kvar, men ska bli "utbytt" på torsdag mot en lillebror, numera storebror till tvillingarna. Han har noga räknat ut att storasyster varit hos mormor i tre dagar, så nu är det minsann hans tur. Försök INTE räkna ut vår invecklade familje historia, för då går ni bet! Tvillingarna är i alla fall nummer fem och sex i sin familj, samtidigt som de är mina fjortonde och femtonde barnbarn!

Puh, julklapparna kommer att vara bortrationaliserade och koncentrationen kommer till viss del att ligga på någon enkel present till förskolebarn och en peng till större. Vid arton får man ett kort och en tian-lott. Få ser hur det kommer att funka. Hål i plånboken blir det i alla fall, för en s.k. fattigpensionär.

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar