tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2006-12-30

Imorgon är sista kvällen på det gamla året om det nu skulle ha förbigått någon.
Ett nytt år börjar, med oskrivna blad, som ska fyllas med goda och dåliga händelser. Förhoppningsvis ska de goda dagarna uppväga de dåliga och helst vara många flera. Jag vet i alla fall att jag ska bli ett år äldre och helst tolv kilo mindre. Ett kilo i månaden ska jag väl kunna prestera! Puh..

Motionscykeln åkte in i förrådet före julen, men nu ska den fram igen.För att ha nåt att göra medan jag trampar mig igenom kilometrarna, så står den i tv-rummet och där ville jag inte gärna ha den under julhelgen. Granen behövde också plats. Vågen visar att den skulle ha stått kvar där den stod, om inte annat så för det dåliga samvetets skull.... FÖR ATT BLI FIN FÅR MAN LIDA PIN!Jag vet att det finns de som tycker det är härligt med en cykeltur, men jag kan försäkra att mitt tv-rum inte bjuder på några särskilda upplevelser. Mer än vad som är på TV.

För den oinvigda läsaren kan jag också påpeka att jag tyvärr har dålig balans, så några andra cykelfärder utomhus kan det inte heller bli. Det blir till att fortsätta trampa på den som är stadigt förankrad på golvet.....Jag är inte uppfödd med vare sig gym-kort, dator, eller märkesjeans.
När jag berättar för mina barnbarn att det inte ens fanns tv i min barndom, så ser jag på deras ansiktsuttryck, vilket århundrade de tycker att jag platsar i. När jag tog körkort var det vänstertrafik och den s.k. raggarrundan gick medsols runt parken i den lilla staden. Över en natt förändrades den sedvanliga rundan och nu skulle den företas motsols.... Det kändes litet bakvänt, men man vande sig fort.

Minnena strömmar, men så gör också tiden. Det är läggdags för länge sen. Inget barnbarn här i morgon bitti (eller rättare sagt idag) och min daghund är också ledig. Det finns ingenting som är så skönt som sängen...särskilt på morgnarna! De grannar som jag delar tidning med är pensionärer båda två, men är alltid uppe i "svinottan"!

Det praktiska för mig är att när jag halvdöd masar mig ur sängen och kommer ut i hallen så ligger tidningen redan där. De har alltid läst den båda två, senast till halvåtta, eller ännu tidigare. Vi är tre hushåll som delar samma tidning, för hon som läser den sist, vill ha den på kvällen. Några större förtjänster på dagstidningen blir det inte på oss, för vi betalar ca 55 kr var i månaden och är mycket nöjda med arrangemanget!

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar