tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2008-08-08

Så har jag lämnat min lya i "stor"staden och befinner mig för tillfället på landet i en liten ort i Bergslagen.
Jag är tingad hit sen ett år tillbaka av en son med familj. De befinner sig på medeltidsvecka på Gotland. Jag har hand om tre katter och en hund. Det går verkligen ingen nöd på mig, färdiglagad mat i frysen, diskmaskin (det har jag ingen hemma), tv med massor av kanaler (också fler än hemma), dator, böcker i dubbla rader i bokhyllorna m.m.T.o.m. en solstol står och väntar på mig ute i trädgården, men de glömde beställa solsken!!!

Det har regnat sen jag kom hit, men är man med hund måste man gå ut, i alla väder. Vi går promenader fem gånger om dagen och det är nog tur, med allt det som finns att stoppa i sig! Det finns en sån där maskin som man står och trampar på, med diverse finesser. Tyvärr kan jag inte förbruka några extra kalorier med hjälp av den, för mitt knä säger ifrån. Annars hade jag tänkt GÅ NER i vikt före min operation (ska få en knäprotes) inte UPP. Idag har jag i alla fall motionerat med dammsugaren. Det var efter sen jag hittat den där olycksaliga söta biten i kylskåpet. Mmmmm...men gott var det!

Tyvärr har jag aldrig tillhört den där sorten som tyckt att "morgonstund har guld i mun". Snarare tillhör jag sorten som får höra att "mot aftonen får den late fart"! Hunden är inte av den alltför morgonpigga sorten han heller, så det är ju tur! Jag behöver inte upp alldeles i svinottan, bara nästan! Därför säger jag godnatt nu och återkommer om livet på landet och längtan till stan! Trots att "borta är bra, så är i alla fall hemma bäst"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar