tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2007-01-10

Kvällen är tidig för mig, kan knappt tro det, men jag ska försöka lägga mig senast 23 ikväll! I morse var jag uppe tidigare än tuppen, om han nu går upp halv sju. Annars äääääälskar jag sängvärmen på morgnarna. Då är den alldeles lagom uppvärmd efter min kropps tyngd. Jag har ju ingen annan som värmer mig, så det gäller att ta vara på sängvärmen när den finns kvar!

Livet är upp och ner, ett känt faktum. Sorg och glädjeämnen löser av varandra. Idag har jag haft en litet deppigare dag, men precis innan jag skulle skriva här i dagboken, fick jag ett SMS från en dotter med en uppmuntran att hon inte kan tänka sig en bättre mormor eller mamma. Då rann mina tårar, för det var precis vad jag behövde höra just idag.

Sen kommer ett meddelande på chatten att en väninna, med helt andra kvällsvanor än jag, loggat in. Gladare till sinnes skriver jag några rader till henne i glättig ton om vad hon gör uppe den här tiden på kvällen. Får till svar att hon just kommit hem från sjukhuset för hennes syster har dött.

Så förflyter dagarna... Årstiderna växlar och med dem vädret, som också det, har tappat omdömet. Igår kväll blåste höstvindarna så fönsterrutorna skallrade. I kväll har det regnat och nu SNÖAR det. ÄNTLIGEN! Jag som just plockat bort adventsljusstakarna från fönstren och får lust att ställa dit dem igen. Det SKA vara vitt utanför när adventsljusen lyser de sista dagarna i december, inte höst- eller vårväder.

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar