lördag 13 februari 2010

Att kåseriblogga 2010-02-13

Jaha, så händer det ... mamma-mor-farmor, har börjar blogga. Det fanns en tid när jag frågade andra, mera kunniga, vad "blogg" var för något. Tänk, jag träffade t.o.m. på yngre personer som inte visste vad det var. Men det måste väl ha varit på stenåldern nån gång...

Eftersom livet består av både allvar och skratt och jag äääälskar att läsa alla kåserier jag kommer över, så kommer nog skriverierna till övervägande delen att gå i kåseriernas tecken. Det brukar bli så när jag börjar. Livet självt innehåller också många tvära kast mellan skämt och allvar..

Vem är jag då? För de som inte vet, är jag en singeldam, som begåvats med (hm, vet inte om begåvats är rätt ord, det gick inte precis smärtfritt och alldeles "av sig själv"), sex stycken, nu vuxna barn. Tre av varje sort samt femton barnbarn, (varav ett bonusbarnbarn sen ca 17 år tillbaka.) Detta sagt om nån som känner familjen väl skulle räkna efter och inte tror att jag själv kan hålla reda på alla. Jag brukar nästan komma ihåg allas födelsedagar. Om inte annat så med litet hjälp av föräldrarna.

Min äldsta har några år kvar till 50, så när han hade födelsedag i veckan och jag insåg det, undrade jag hur det kunde komma sig, men en titt i spegeln förklarade saken och därefter har jag noggrant gömt speglarna bakom dörrar eller i garderoberna, så jag inte behöver bli överraskad.

Själv har jag också födelsedag snart, så då vet ev. avkomlingar som tänkt inhandla något, vad jag INTE vill ha.
Nu ska jag gå till min "tjock" tv, ja, jag är så gammalmodig att jag fortfarande har en sån :), och titta på när kändisar blir lurade i "blåsningen". Hittills har en del varit bra och annat är så dumt så man undrar hur någon kan gå på det! Men man vet inte, bäst att passa sig, fast jag tillhör ju inte någon kändisgrupp, så det är ingen risk!

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar