tisdag 16 februari 2010

Dagboksklipp 2008-08-10

En vecka har gått fort trots ett ihållande regn. Har alltid tyckt att det varit löjligt med hundar med kläder, men regnkappa är i alla fall bra att ha till hunden också! Det finns paraplyer att sätta direkt på huvudet, men det skulle jag inte vilja ha på hunden...hihi....då föredrar jag regnkappa.

Livet skulle vara bra tråkigt utan djur, fast tidiga mornar och ut med hund kan man ju faktiskt avvara. Nu är min x-trahund av den mycket bra sorten att han inte har så bråttom ut på morgonen, åtta-halvnio, får man väl inte kalla svinottan i alla fall;)

Idag har i alla fall missarna fått vara instängda några timmar medan jag haft korsdrag och plockat litet. De har mat och kattlåda i ett eget rum och där hade matte gjort i ordning med dyna och mattor ifall jag behövde öppna ytterdörren och behövde stänga in dem en stund. Annars är de innekatter. Nu hade två av dem redan parkerat sig i mattes och husses säng, så inte hade jag hjärta att flytta dem. Det blev ett släpande med tung "balja" med kattsand och maten, vatten... och var höll den tredje katten hus? Jag letade febrilt, men jag VISSTE att hon inte kunnat smita ut, så det var bara att fortsätta leta.
Till slut hittade jag henne på en köksstol som var inskjuten under bordet. Inte ett lätt gömställe precis.

Nu blir det bokläsning i sängen i stället för i solstol ute! Just nu är det Doris Lessings "Det femte barnet" som är på tur!

Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar